tisdag 22 februari 2011

Rejäl viktuppgång

Våran stora tjej hade verkligen lagt på sig igår när vi vägde o mätte henne. Jag trodde att hon skulle ha gått upp ca 150 gram sedan 10 dagar sedan och Henrik trodde lite mindre. Tji fick vi! 500 gram hade vår lilla tös lagt på sig så nu vägde hon 4050 gram. Känns ju förstås skönt att hon får i sig tillräckligt med mjölk och att hon mår bra! Vi tyckte att 50 kläderna vi fick av tvillingarna var lite små och inte så konstigt. Tindra hade ju även växt 3 cm på 10 dagar :)

Vi är nog snart om Saga och Ella i storlek :)

Idag har jag städat lite och tvättat. SEdan gick jag första korta promenaden med vagnen och Akino själv. Var lite nervös då vi bara gått med Henrik och då är Akino nästan alltid lös. Men med sin nya sele som vi fick av mamma o pappa i julas så gick det alldeles lysande. Han var så duktig och gick bredvid vagnen hela tiden. Vi mötte till och med en hund men det gick jätte bra. Så nu känner jag mig så peppad att ge mig ut med Akino och Tindra på långpromenader med en ljudbok i öronen! För nu ska de sista kilona plus några kilon till bort! :)

Imorgon ska jag och Tindra följa med Sofia till bm, blir spännande! Och sedan blir det en fika med Christine på stan!

Nu ska jag träna lite med vikterna vi inhandlade igår och sen blir det att laga mat!

Är bara otroligt lycklig och idag känns allt ännu bättre än tidigare!

Stor kram på er!

2 kommentarer:

  1. Blir såååå glad av att du är glad vännen! O just nu behöver jag din positiva Karin-energi mer än nånsin!!! PUSS Å

    SvaraRadera
  2. Mysigt Karin, blev glad av ditt inlägg!
    KRAM!

    SvaraRadera