fredag 16 juli 2010

Fredagstradition

Familjen Pettersson har alltid haft som fredagstradition att äta korv och pommes och umgås hela familjen.
Maten kanske har kanske ändrats men traditionen att träffas o umgås på fredagar sitter fortfarande i. Tror inte det är måga kvällar som Sabine med Moa har missat att vara ute i Torshälla.
Nu har även den ingifta Hardman-tjejen börjat ta vara på denna sak och tuffar bilen till T-hälla varje fredagkväll.
Sen vi flyttade till huset så är det väldigt tomt att vara ensam och jag o Akino åker mycket hellre till världens finaste svärföräldrar o umgås lite.

Jag har så mysigt där och känner mig så hemma. Jag vet även att min älskade man kan sitta lite lugnare i Holland när han vet att jag når bra och är omringad av hans familj :)

Att flänga runt o umgås med folk hit o dit som om det vore någon tävling har jag liksom tappat lusten för..... jag ser redan fram emot nästa fredag som jag kan komma dit!

Traditionen ska helt klart föras vidare!
Tack fina fina svärföräldrar o svägerska för att ni finns!
Det uppskattas enormt ska ni veta!

1 kommentar:

  1. Karin våran älskade svärdotter.Vi är jätte glada för att även du vill komma hem till oss på fredagarna.Kram

    SvaraRadera