söndag 14 februari 2010

En riktigt underbar Alla HjärtansDag!


Varje år den 14:e februari så är det meningen att alla människor ska visa sin partner, killen/tjejen de spanat på, vänner, familj att de älskar dem och ge dem blommor o presenter. Visst kan det låta lite tacky och det borde vara en självklarthet att man ska visa det här varje dag. Men vet ni vad?
Jag tycker att det här är en alldeles fantastisk dag!
Alla människor strålar liksom lite av kärlek! Jag har aldrig upplevt en riktigt hemskt allahjärtansdag vad jag kan komma ihåg. Jag älskade den dagen när man gick i skolan, på mellanstadiet fick man alltid fina kort av sina vänner, på högstadiet kom den kanske en ros från någon hemlig beundrare eller så hade man själv äntligen vågat ta första steget med den där killen som var riktigt söt och själv skickat en ros.
Visst kan jag förstå de människor som har lite panik över att vara ensamma och inte har någon att dela den här dagen med. Men jag tycker man då ska försöka tänka på den kärlek man känner för sin familj eller sina vänner. För att dela ett hjärta måste det inte vara en partner eller en flirt.
Då min älskade man inte är hemma och faktiskt inte varit hemma en enda Allahjärtansdag så har jag lärt mig att njuta av känslan att han finns där i tankarna o i hjärtat o här hemma finns de andra människorna som gör mitt liv så underbart. Där finns min underbara familj, Henriks älskade familj, mina fantastiska vänner o min älskade lilla bebis Akino!
Jag behöver ingen speciell present idag för jag får kärlek o gåvor av Henrik andra dagar. Idag har han gett mig en av de finaste gåvorna någonsin, massor med pengar att lägga på golv o klinkers till vårt fina hus :) Kan inte bli bättre!

Men nu ska jag sluta vara så positiv, visst tusan hade jag hellre sett att min älskling var här hemma och delade vår första Allahjärtansdag som gifta tillsammans med mig!
Visst tusan vill jag det!!!

Älskar dig över allt mitt hjärta! Du är det bästa o finaste som finns. Det finns ingen som gör mig så lycklig! Du är min bästa vän o min livskamrat och jag är så glad att vi för 3 år sedan hittade varandra!
Tack för att du finns!

2 kommentarer:

  1. tack älskling!! och alla ni andra skall ju vete att jag är stört kär i min vakra fru och hon gör min vardag och även minna arbetsveckor till livsnjutning. puss puss

    SvaraRadera
  2. Det är fler som är glada att ni fann varandra.Kram

    SvaraRadera