tisdag 28 juli 2009

Byte från städerska/tvätttant till glamourtjej

Nu sker bytet tillbaka igen för idag är det tisdag. Vad innebär en tisdag på sommaren? Jo det ska jag tala om. Det innebär utgång till Harrys med alla underbara vänner!

Jag fortsatte mitt städande med att tvätta imorse. Det tokregnade ute så istället för en morgonlöpning drog jag mig ner på stan för att lägga på ett brev vilket som vanligt resulterade i shopping. Blää jag som har köpstopp. Men vad gör man inte när ens bästavän /brudtärna är en sån bra säljare o övertygar en om hur snygg man ser ut i den där jackan som tidigare kostat 1299:- o som nu bara kostar 299:-. Jaja jag föll för hennes replik " Tänk på att du måste vara snygg nu när du är lärarinna och ska ut på dina rastvakter"

Kom hem med en heldel för att vara en blivande brud som INTE ska handla nåt.. Jaja Henrik suckade bara lite men medgav ändå att jackan var snygg. Puh tur var väl det!
Passade på att fixa naglarna med nya nagellacken medan tvätten tvättades. Sen drog jag mig ut på en löprunda på ca 5 km med en avslutning i solariumet. Christine o jag diskuterade det med vädret, skulle det bli fint väder nu så känns det jätte konstigt att dra på sig bikinin och åka till Sumpan. Känns som hösten tagit över lite. Blev inte många dagar sol iår. Men åker ju till älskade Rom nästa helg o där lär det ju va fint!!! O vad jag ska dricka gott, äta gott o SHOPPA. O det är faktiskt saker till bröllopet som ska shoppas så det är tillåtet :) O ja just ja kanske ska jobba lite också :)

Nej nu ska jag återgå till min cider o lite bra musik. Ska träffa Sofia om en timme sen blir det först vårt andra hem Grappa o sen möter vi upp resten av tjejerna senare. Hoppas på att Sandra kommer ut ikväll också var ett tag sen vi sågs! :)
Alla gör ett kors i taket för ikväll ska även min blivande man ut :) Kan bli farligt!

Redo för party!
Kramelikram!

O mamma Akino mår bara bra, dock uttråkad som vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar