söndag 26 juli 2009

Tomten

Nu har vi återigen varit o tittat på vår underbara gräsplätt :) Tänk vilken härlig känsla att veta att om ett år står vårt hus där!

Här är vår underbara tomt ca 1200 kvm


Det är ju inte endast Henrik och jag som längtar efter att flytta utan även vår lilla rottis Akino. Akino är ca 2 år gammal och betyder verkligen allt för oss. Vi längtar tills vi kan öppna dörren på morgon så att han kan få springa ut o lägga sig på gräset.

Innan vi åkte till tomten tog vi en sväng ner till sjön som ligger ca 700 m från vår tomt så att Akino skulle få bada. Det bästa han vet! Mycket därför valde vi att bosätta oss så nära vatten. Det som gör vår bebis glad gör även oss glada!



En nybadad och glad hund



Akino ser till att markera tomten medans husse bevakar

Sen åkte vi en sväng till Torshällas GK för att kolla hur det gick för mamma och Henriks pappa Christer som tävlade tillsammans. Blev en kort visit då det regnade och blåste och jag trott att det skulle vara sol och härligt väder. Blev till att ta min tunna sommarklänning och åka hem.

Nu sitter jag med en kall cider och förbereder mig inför kvällen. Det blir Diggeloo med underbara Sofia i Sundbyholm med en härlig picknick som tillbehör. Ska bli kanon. Hoppas bara väder gudarna är med oss!

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Mysigt
    kul idé med en blog.
    blir kul att följa
    mamma

    SvaraRadera
  2. skoj att bygga nytt, ser framemot att se bilderna från husbygget. vi är ett par från sundsvall som oxå ska bygga ett villa nybro.

    SvaraRadera