måndag 27 juli 2009

Städning, hundslagsmål och lite mys

Oj vilken händelsrik dag! Skulle egentligen bara frosta av frysen men det resulterade i en storstädning av hela lägenheten. Blev jätte fint och luktar otroligt gott :)




















Otroligt vilken skillnad :)
Tog en sväng och handlade lite mat också för att fylla på kylen. En viss herre kom hem efter träningen o muttra nåt om onyttig mat o träning som inte var rolig så jag fyllde på med lite nyttigt.

Lägenheten är nu strålande fin och fortfarande till salu så det är bara att hojta till :)



Sen begav vi oss till hundklubben för att träna med måndags-gänget. Var första gången jag följde mig och mina älsklingar var så duktiga!

Dock slutade träningen inte så roligt. Alla hundarna låg i ett moment som heter Plats-Ligg och en av hundarna (som tidigare visat lite agg mot Akino) plötsligt reser sig upp och tar sats mot min bebis. Jag valde då att titta bort för det är sååå obehagligt med hundbråk. Akino försökte göra sig så liten som möjligt men den andra hunden bet tag. Som tur är så finns min hjälte Henrik på 2 meter som gick emellan och mer eller mindre lyfte bort den andra hunden Lukas. Henrik var nog den som fick mest skada med lite blod och en söndertrasad nagel :( Men men allt gick bra förutom att matte Karins hjärta numera finns i halsgropen. Akino är ju mitt allt!











Första bilden är innan bråket och sedan körde de en gång till, dock utan Lukas, för att Akino inte ska känna sig rädd.


Nu blir det mat o mys i soffan med min hjältar!

Kram

1 kommentar:

  1. Stackars min lilla gubbe. Tur att inte mormor var med!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera