söndag 29 november 2009

Blandad kompott


Idag är det den där härliga dagen då nedärkningen inför den bästa helgen någonsin startar. Det är första advent o första ljuset av fyra ska tändas.

Jag o Henrik startade dagen med mys med vår bebis som smög sig upp mellan oss i sängen( eler mer på mig om jag ska va ärlig) sen tog vi bilen till Slagsta för en promenad med Moa o Sabine.Vi var tvugna att få lite dos av Moa idag också :)

SEn bar det faktiskt iväg till Pingvinen o sprutstickning. MIn älskade man såg väldigt blek ut när han kom till mig efter sin spruta. Men nu har vi iaf fått dem o vi är välkomna in i Mexico. Det känns dock som man bara går o väntar på att bli så dålig som många har blivit av sprutan.Det enda är att det gör lite ont där de tog sprutan o jag har ont i huvudet men det är nog för att jag behöver lite luft.

Gårdagen spenderades med Moa från klockan 8.30 till 18.00. Vi var i badhuset o lekte o hade hur kul som helst, sen åt vi lunch på stan men då somnade söta MOa innan pannkakorna hunnit in. Ingen fara dock för dem åt Henrik så gärna upp. :)

När Moa hade blivit hämtat gick vi ett tag till Sofia o Johan som hade advent o pokerkväll. Sofia hade gjort jätte fint med massor med julpynt o snacks. Vi stannade några timmar innan vi begav oss hem för lite soffmys. Stannade dock o lämnade lite bubbel hos Bokis som hade invigning av sin nya lokal. Såg jätte fint ut.

Nu måste jag nog bege mig ut på en promenad igen...ska kolla om jag får med min någon av mina pojkar..jag tror en är rätt given :)

Kram o glad advent på er!

1 kommentar:

  1. Det låter som en bra helg. Och alla blir inte sjuka av sprutan. Ha en fortsatt bra kväll.

    SvaraRadera