söndag 22 november 2009

Blir så arg


Jag förstår inte hur de tänker när de för jämställdshetens skull tar bort tjejtaxan i taxibilarna. Det ska inte vara billigare för tjejer att åka taxi...det är inte jämställdhet.

Nej kanske inte men är det jämställdhet när en "man" hoppar på en tjej när hon är på väg hem? I samma ögonblick som han väljer att göra det så välje han även att förstöra hela hennes liv. Han bestämmer att hon för evigt ska vara rädd när hon går ensam, att hon ska känna lite panik varje gång en kille försöker röra henne. Han tar bort hennes rätt till att leva ett fint och normalt liv. Och varför gör han det? För en minuts tillfredställelse, en stund av kåthet. (Ursäkta språket) Han gör det säkert även för att tänder lite på att se hennes rädda ögon och hennes panik. Det är lite spännande.

För mig så tappar han all rätt till ett normalt och fint liv efter sin gärning. Varför ska han få gå runt utan att vara rädd? Varför ska han få fortsätta njuta av berörng i resten av sitt liv?

Jag menar att så fort polisen tar den här jävla idioten, vilket jag hoppas de gör snart, så är det dags att stå upp för kvinnors rätt och sätta ut namn o bild på svinet. Kastrering är även en sak som jag tycker ska införas, de ska inte ha någon rätt att må bra efter sitt val att förstöra en tjejs liv för lite njutning.

Usch jag blir så berörd och förbannad. Jag är verkligen gift med en underbar man, har fullt med andra underbara män i mitt liv men en dag som denna så känner jag frktansvärt mycket förakt inför det manliga släktet. Jag vet att det är att dra många över en kam men det spelar ingen roll. Detär inte kvinnor som överfaller o våldtar män, det är inte flest kvinnor som misshandlar sina partners så att de dör....det är faktiskt flest män! Fega värdelösa män!

Och ni tycker fortfarande att tjejtaxan ska brt för jämställdhetens skull????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar