lördag 8 maj 2010

Händelserik dag


Efter några timmar på jobbet var det dags för helg igen. Konstigt men det är lika härligt varje fredag som man önskar kollegorna en härlig helg och sen drar ifrån skolan. Det är verkligen en skön känsla i magen.

Jag brukar föredra att ta det lugnt på fredagkvällarna då man ofta är väldigt trött efter intensiva veckor men idag var ingen sådan fredag!

Idag skulle det ju bära av till Stockholm för att i efterhand njuta av Robbans present till Sandra, konsert med Lady Gaga.

Vi hade ju en sån himla tur, för vi köpte först biljetter till lördagens konsert men insåg snabbt att då skulle Sandra till GP i Göteborg så efter lite letande hittade jag en underbar man som var villig att byta sina fredags biljetter mot våra på lördagen. Och idag var det äntligen tur att åka iväg.

På vägen till Stockholm poppade vi Gaga i Sandras bilstereo och man kände sig laddad inför kvällen.

Innan så satte vi oss på en restaurang i Globen Gallerian för att inta en middag. Helt plötslig så ser jag hur folk börjar stirra på nåt och hur några helt plötslig gömmer sig bakom soptunnor och slänger sig ner på golvet. Folk i restaurangen springer från öppningen och jag får bara en panikkänsla i hela kroppen. Jag drar ner Sandra på golvet och skriker att vi måste ner. Jag förstår på folks beteende att det har något med vapen att göra.
Allt händer snabbt och lika snabbt som det hände så försvann det. Vi hann aldrig se nåt men tydligen 10 meter från restaurangen gick två män med vapen in på Guldfynd för att genomföra ett rån. Det hade kunnat sluta väldigt mycker mer illa än det gjorde. Vi var iaf väldigt skakade efteråt men samlade oss snabbt och kunde skratta åt situationen :)


Konserten var galen, konstig, skrämmande, peppande, kanon och igen lite konstig. Lady Gaga är inte som alla andra vilket hon är väldigt stolt över. Hon är otroligt musikalisk men både jag o Sandra var besvikna över att hon inte var den scenperson som vi trott. Men vi var ändå nöjda när vi styrda kosan tillbaka mot E-town. Låtarna blev ju lite mer speciella att lyssna på.
Väl hemma möttes jag av världens bästa föräldrar som tagit hand om min bebis :)

Imorgon blir det mys mys mys o massor med träning både för mig o Akino.

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Men vilken märkligt händelse att vara med om. Sjukt är bara förnamnet.

    SvaraRadera