torsdag 13 maj 2010

Regniga torsdag

Idag känns det som lördag fast det är torsdag. Är sååå skönt att va lite långledig. Tror vi alla på jobbet behövde det!Ibland känns det som vi är dåliga på att säga till varandra hur vi egentligen mår och att vi kanske ibland behöver lite hjälp. Jag tror vi bara puffar på i samma hektiska tempo och tror att det bara är just jag som känner mig otillräcklig. Nej vi måste nog stanna upp ibland och bara prata lite om hur allt känns och vad som händer i våra klasser. Det är verkligen underbart att vara lärare och jag älskar mina små monster men det är inte alltid lätt och vi har press på oss konstant.

Iallafall så sprang jag av mig lite dålig energi igår efter jobbet och tog sen en snabb dusch innan det bar av mot Arlanda för att hämta upp det finaste som finns i mitt liv, min man! Har saknat honom så mycket och det kändes så härligt att få själv o hämta honom o sen veta att vi har några dagar tillsammans utan jobb. När vi sen kom hem myste vi bara i soffan med lite mat o

Idag har det full fart ute på tomten. Nu vill vi ha den där altanen! Fast det var skit väder så har vi kämpat o hållt i. Henrik är så himla duktig på allt o jag blir så stolt över honom. Jag kanske inte kan hjälpa till med så himla mycket ute på gården men tror han uppskattar att jag är där och inte ligger i soffan o pillar mig i naveln :)

Här kommer lite bilder från dagen!

Hoppas ni alla underbara har en fantastisk dag o tar hand om varandra.
Vill skicka en liten extra kram till Åsa som har det lite jobbigt med en massa onödigt strunt i sitt liv. Jag hoppas du kommer ihåg att fokusera på det fina som du faktiskt har och försöker att stänga undan den där människan! Jag finns alltid här för både dig och A.




3 kommentarer:

  1. Jätte bra kort.Man kan undra vad Henrik syslar Hoppas ni för en mysig kväll,det är ni värda.

    SvaraRadera
  2. Fina fina Karin, tack snälla för din goda omtanke o det du gör för oss! Vi är dig evigt tacksam o det värmer otroligt i all den här skiten som vi måste ta oss igenom. Men du har såå rätt att jag verkligen måste fokusera på det fina jag har o glömma den otäcka människan för ett tag som tyvärr förstör för hela vår familj!!! Det var jättekul att se er en snabbis i torsdags o ni såg ut att kämpa på riktigt bra trots regn o rusk! :) Ta hand om varandra!!! varm kram Å

    SvaraRadera
  3. Det ska bli roligt att se slutresultatet. Härligt med en händig karl :-)

    Jag skulle då inte kunna bo i radhus utan min sambo. Jag är inte händig alls tyvärr. Men väl en bra hantlangare :-)

    SvaraRadera