måndag 9 maj 2011

Min unge i minuten!



Vet inte varför men varje måndagkväll kl 21 är det som tortyr för mig att sitta i soffan och titta på tv-programmet En unge i minuten på tv 4.

Jag har haft det väldigt jobbigt efter att Tindra föddes med tankarna på de dagarna hon kom till oss. Vet inte varför men tankarna kring förlossningen har gjort mig otroligt ledsen och gör det fortfarande.


Det finns ingen tvekan över att jag är sååå grymt lycklig och tacksam att jag har världens finaste lilla prinsessa här men hur hon valde att komma till oss är en historia som gör ont att berätta och prata om.

Jag kan känna mig misslyckad som mamma som inte kunde föda henne normalt. Jag är orolig att det var något jag gjorde under graviditeten som gjorde att hon la sig som hon gjorde med benen. Jag vet logiskt sätt att det inte är så men det är ibland svårt att tänka logiskt när man är ledsen.

Jag är ledsen att jag gått igenom en hel förlossning utan att direkt ha "fött" ett barn....


Jag är rädd för nästa gång o det vill jag inte vara...jag vill längta precis som jag gjorde under graviditeten med Tindra. Jag såg verkligen fram emot förlossningen o det vill jag göra igen nästa gång.

Jag längtar tills nästa helg då vi ska åka till min älskade Cissi i Skövde....jag vill gå igenom allt och kanske gråta lite....tror jag behöver det!




Min finaste finaste prinsessa var dock värd varenda minut utav smärta och sorg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar