tisdag 19 januari 2010

3 timmar blev tre dagar

Här kommer en lite berättelse om min resa till London.
Blev uppringd från jobbet i lördags kväll, och dom fråga om jag kunde åka till London heathrow för att fixa ett trasigt flygplan.
Felet skulle vara enkelt att fixa, max tre timmar. Jag tacka jag och så bar det iväg på första flyget på söndag morgon.
Det visa sig dock att fel delar var med skickade och att saker fattades, allt var dock fixat ca kl 19 på kvällen och jag var klar att åka tillbaka till Amsterdam
Men 30 min innan jag skall åka så kommer ett annat plan tillbaka efter att ha avbrutit takeoff. Nytt problem på nytt flygplan =(
Jag blir kvar i london måndag och halva tisdag för att felsöka och fixa flygplanet.
Blev lite tungt att vara där så länge då det ända jag packa för resan var en tidning.
Men nu är jag tillbaka i Amsterdam med många övertids timmar på kontot och det lär behövas nu när huset kommit =)


Tog en karta och lite tips om london

Det var klarblå himmel första dagen ( bra start tyckte jag )

många stora flygplan kommer, detta en 747


mitt AOG kitt (aircraft on ground) delar och verktyg



trodde det bara skulle bli en lunch så jag tog Englands national rätt




lastarnas fika rum, blev mycket väntande på delar från Amsterdam här





många flygplan blev det, såg min första a380 (världens största passagerar flygplan)


kommer till hilton hotell på natten




den sängen var skön efter 17,5 timmars jobb




blev lite frikostig med flingor, nötter och frukt så att fick knappt rum med fil



dag två var det typiskt engelskt


fick några timmar ledigt på lördagen då jag vänta på delar, så då tog jag tåget till London centrum



köpte världens godaste godis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




och lite sponsrat "chewing gum" var man ju tvungen att smaka, torres skall ju tydligen äta detta också =)

loungen på väg hem , fanns TV spel som tidsfördriv (fotboll förståss)


fint var det i loungen och det är aldrig fel med gratis buffé och dryck



köpte även en Liverpool borta tröja ( hade ju faktiskt inte den )



när jag väl kom till jobbet så fick vi våran försenade "julklapp" en mini pc.
inte illa det =)

















1 kommentar: