onsdag 28 oktober 2009

Härliga höst


Jag vet att många människor går som i ide när hösten kommer och inte alls mår bra. Själv har det alltid varit så att ja mer blommar upp när sommaren försvinner o hösten är här. Jag älskar att tända ljus, att det är mörkt ute när man vaknar o på kvällen. Jag älskar att krypa upp i soffan o mysa o titta på en film och känn att det är HELT okej. På sommaren känner man alltid lite dåligt samvete om man ligger hemma en kväll när det är fint väder ute.

Jag vet inte men mitt liv känns himla underbart just nu! Jag är nygift med världens mest underbara man. Genom honom har min familj utökats med helt fantastiska människor som jag tycker så mycket om. Jag har en helt underbar syster som är min allra bästa vän, jag har två föräldrar som är de bästa som finns. Jag har min bebis Akino som ger mig så mycket lycka. Jag har fantastiska vänner ( de kanske inte är så många) som jag vet finns där i vått o torrt. Jag trivs fruktansvärt mycket med mitt jobb o alla arbetskamrater. Det är roligt att gå till jobbet, även fast det är oerhört skönt att vara ledig också :)
Jag och Henrik väntar på nästa fas i vårt gemensamma liv då vårt hus kommer i januari. När huset sedan fixas så vilar vi upp oss i Mexico för att sedan komma hem o snart få flytta in i huset. Sedan väntas andra härliga saker.

Vill inte skryta men ibland är det bra att rabbla upp hur bra man har det för att man själv ska bli lite mer medveten. Jag o Henrik har ett fantastiskt liv just nu och vi är väldigt lyckligt lottade när det gäller allt.

Jag har dock en sak som inte är perfekt och den ska jag ta tag i nu. Jag vill inte må dåligt över en sådan skit sak när allt annat i mitt liv är så bra. Det får dock vara min lilla hemlighet men någon gång blir det nog tydligt för er alla :)

Tyvärr vaknade jag upp med halsont så träningen är struken. Så himla typiskt eftersom det här skulle vara min träningsvecka men jaja tänker inte riskera att bli ännu sjukare. Dagen ser alltså ut så här:
Laga köttbullar och pannbiff
Hämta min telefon
Jobba lite
Prata med Bmw om nyckeln
Fixa med betalning hos Resia inför resan
Kanske en långpromenad
Mysa i soffan
HÄMTA ÄLSKLINGEN PÅ ARLANDA!!!!! JIPPI

Ha en helt underbar da idag!
Kram

3 kommentarer:

  1. Vad kan det vara som du inte mår bra över. (du vet din hönsmamma som alltid blir orolig)
    Men det verkar ju inte vara något stort.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lotta fran paradiset....

    Jag alskar ocksa hosten, da blir jag mycket lugnare...det har du val markt:)?! (Hemma ar jag lugnare)Har pa Znazibar har jag det helt fantastiskt, njuter av varje minut. Hoppas du har det toppen pa lovet, snart ar vi igang igen...men jag haller med om att vi har det bra tillsammans!
    Kramar fran din mentor!!

    SvaraRadera
  3. Hej igen! (provade forrut att skicka en kommentar, men det verkade inte funka!!??)

    Har kommer en halsning fran ett helt underbart Zanzibar...jag bara njuter av allt!
    Hosten ar min favorit arstid med, det finns inget battre an att fa mysa med ljus och lugnet hemma!
    Skot om dig!!! Sa ses vi nasta vecka!
    Massor med kramar fran din mentor!!!

    SvaraRadera