fredag 21 augusti 2009

Äntligen fredag!

Jag har verkligen haft fullt upp sen jag kom hem från Rom.Varit på jobbet mellan 8 o ca 17 varje dag för att få allt klart inför skolstarten som var i torsdags. Har stressat o stressat o planerat o planerat. Har inte hunnit träna eller orkat ta mig upp på morgonen för löpning utan har istället gått längre promenader med bebis.

Igår kom iaf min underbara klass o jag kände att jag saknat dem massor. Dock var ja himla nervös, det var inte inför barnen utan de ca 40-50 föräldrar som stod o hängde i klassrummet. Har ju träffat dem alla förut men var lite jobbigt min första dag ensam som lärare när alla var där.

Efter uppropet igår fortsatte planeringen o vid tre fick jag äntligen åka iväg o bli lite ompysslad. Åkte till Linda o skulle kolla o prova frisyren inför bröllopet. Trodde vi hade förstått varandra men det hade vi inte riktigt :) Tur vi körde en provomgång. Nu ska vi köra en omgång till för att få det perfekt! Är iaf väldigt nöjd med Linda som min frisör.
Sen messade älsklingen o frågade om vi skulle grilla ute i Torshälla o att han skulle fixa vin till mig för att fira min första dag som lärare. Blev så glad, blir bortskämd av min älskling. Sabine o Moa var också där så jag fick min dos av underbara Moa. Ingen kan få mig att skratta som medlemmarna av familjen Pettersson :)

Henrik o Moa myser

Jobbade lite medans maten tillagades men med ett glas vin som sällskap, mycket trevligt!

Moa, den blivande frisören, fixar mitt hår :)

Hon gav sig även an morbrors hår

Det är inte lätt att klura ut hur moster Karin gör när hon sätter upp håret men är sak gör hon...lutar huvudet bakåt.



Idag var första dagen med lite rutiner i skolan o allt gick bra o var otroligt kul! Vissa av barnen har dock inte riktigt fattat vad som händer o frågade när de skulle få börja leka :)

Stack ut o sprang ca 5 km efter jobbet...otroligt skönt! Ikväll middag hos mamma o pappa...lär bli en del bröllopsprat! Imorgon skulle jag gärna bara slappa i soffan men har lovat att umgås med Christine o Carina...lovat o är lovat!

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar