tisdag 11 augusti 2009

Så många händelser såååå lite tid!

Igår hände så mycket saker så jag hade inte en lugn stund för att sätta mig ner o blogga. Men det ska väl vara så den sista dagen på arbetslösheten :) Man ska ju alltid ta tag i allting i sista stund.

Vi började dagen med att åka ut till tomten för att träffa Henriks föräldrar o kolla var på tomten vi vill lägga huset. Det behövdes många stegräkningar o diskussioner innan vi bestämde oss. Jag var inte jätte inblandad utan fick största delen av tiden agera husknut :) En av våra nya grannar kom förbi med sin hund som genast blev Akinos nya kompis. Det är ju lysande med tanke på framtiden, han behöver någon att springa av sig med!

Efter så åkte vi en sväng ner till badet så mina älsklingar fick rasta av sig lite :)

Oh vad det är jobbigt att hålla upp huvudet själv!!

Tur att husse finns så att jag kan få vila ibland!

Sen bar det nästan direkt iväg till banken där vi skulle ha möte angående lån till huset. Mötet gick jättebra o vi fick blodad tand o gick direkt till nästa bank för att se om de kunde erbjuda något bättre. Det mötet gick också bra så nu ska vi fundera på hur vi ska göra....eller vi o vi....jag kan erkänna att jag inte är expert på det där så det får bli Henriks uppgift :)

Efter det stressade jag hem gjorde mig iordning för en kväll med syster. Vi har haft fullt upp båda två så har inte träffats så mycket men igår var det bara vår tur. Vi gick till Nybron o åt lite grillbuffé o drack ett glas vin. Sedan gick vi till Grappa där vi myste ett tag.
Grappa har dock inte samma filosofi som en nybliven bloggerska som jag :)

Nu ska jag snart iväg till jobbet för min första dag. Har varit sååå duktg o startat dagen med en löptur så nu kan dagen inte bli annat än bra. Efter jobbet ska vi träffa Peter o prata om tomten *spännande*

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar