lördag 15 augusti 2009

Tjipp Tjopp!

Sista dagen i Rom o vi har det fortfarande kanon! Eller iaf nagra av oss. Nagra andra kanske àr lite tròtta o kanske mar lite daligt efter gardagen :0) Nagon har numera fatt namnet The Hulk efter ett flertal besòk pa toaletten! Men det àr sa det ska vara efter fòr mycket vin o en trevlig kvàll. Vi at vid Fontana di Trevi igar o hade det helt underbart! Avslutade middagen med en glass o pengakastande i fontànen.
Vi var inte riktigt redo att ga hem efter det sa vi gick vidare o hamnade pa en pub med massor med folk. Var riktigt trevligt o nàr de andra valde att ga hem sa gick jag, Jessica o Elisabeth vidare till en annan bar, àven den jàtte trevlig. Elisabeth, singeln som hon àr, bòrjade direkt ragga pa en av bartendrarna. Hon sàger att hon ville ha honom som modell fòr sina smycken men jag o Jessica har andra teorier :) Hon har ett mòte med honom idag klockan 12...ska bli mycket intressant o se om han kommer!

Jag har aldrig gatt sa hàr mycket pa sa kort tid. Lovar att vi gick ca 3 mil igar pa dagen o pa kvàllen blev det sàkert 1 mil till. Har fruktansvàrt ont i fòtterna men det àr det vàrt! Vi kommer vara smalare nàr vi kommer hem ....vi hinner inte àta o vi har ju typ powerwalkat i 8 timmar totalt! Hulken bòrjar se ut som ett streck...tur vi ska hem imorgon annars hade det hàr kunnat sluta illa. Vi ser henne knappt :)

Citaten fortsàtter att hagla in :) àn sa lànge leder Sofia citaten o igar gav hon den klockrena
"Det àr mycket pinnar hàr" Jag o Jessica fòrstod inte alls vad hon menade men sen pekade hon pa en av de monument som star lite varstans i Rom. Pinne ...monument....vad àr skillnaden egentligen???

Jag dàremot verkar ha tappat all svenskakunskap som jag hade innan vi akte och fòreslog fòr Jessica under var picknick fram Colosseum igar att vi skulle anvànda en av pasarna som en san dàr "under". Duk menar du fick jag som svar :)

Vi har det iaf kanon men man làngtar alltid hem lite. Saknar bebis o Henrik massor!

Idag skulle det ha blivit shopping men tydligen àr alla affàrer stàngda...kànns sa typiskt eftersom ja o Jessica sparat var shopping till idag :( Jippi!! De andra àr i Vatikanen o ber om fòrlatelse fòr sina synder...kan behòvas!

Nu ska jag ga o kolla hur Hulken mar :)

Puss puss

1 kommentar:

  1. Verkar vara en riktigt kul resa. Men hur går det då med alla skor som du skulle inhandla??

    SvaraRadera