lördag 1 augusti 2009

En ny bebis

Middagen i torsdagskväll gick kanon. Maten blev perfekt utom mitt bröd som blev alldeles fööör salt. Jag gjorde som Melker i Saltkråkan o saltade efter behag...blev inte alls behagligt :) men men det var ju första gången, jag ska nog lyckas till bröllopet! Här nedan kommer lite bilder från kvällen.


Våra underbara föräldrar som startat planeringen. Moa hjälper till!

En av rätterna. Tomat, mozarella, basilika o rödlök..mumma!

Mina misslyckade foccaciabröd. Ser ju goda ut iaf :)

Sofia & jag lekte paparazzies. Min älskling bevakar i bakgrunden.

Vi kom iaf fram till en massa vettiga saker o nu känns det mesta planerat. Med hjälp från våra familjer o lite vänner så kommer vårt bröllop bli helt perfekt. De flesta har även tackat ja vilket gör mig o Henrik jätteglada, vi vill verkligen ha alla vi tycker om, nära oss den dagen. Fick även ett mess från Sandra och den lilla presenten uppskattades vilket gör mig ännu gladare :)

*************************************************************************************

Igår åkte jag, Henrik, Sabine o underbara Moa iväg på en liten roadtrip. Ja Akino var ju självklat med också! Vi begav oss till Kungens kurva o lite Ikea. Jag ville ha ett par lampor till mitt nya klassrum o de fanns endast där. Vet att det kanske är galet att köpa saker till klassrummet för egna pengar men det är köp-stopp och jag vill att mina änglar har ett fint o mysigt klassrum :)

Moa provligger en säng. Kudden verkar dock lite konstig :)

Så nu känns det lite bättre


Jag o Sabine handlade så mycket så Moa fick dela plats med Akino på vägen hem :) Nej då vi lyckades fixa en plats till henne i bilen.

Efter Ikea blev det en tur till Pizza Hut för lunch och sen skulle det även bli en snabbvisit inne på MediaMarkt. Det blidde inte riktigt så. Jag hittade en laptop som jag blev helt förälskad i. Skulle ju va himla bra med en ny dator till det nya jobbet. Men men..jag har ju köpstopp o en dyr laptop passar inte alls in i ekonomin. Vi åkte därifrån men datorn satt fast i hjärtat o i tankarna. Efter 5 minuters åkning säger min älskade Henrik att om jag köpt en dator så hade han också köpt en. Då blev det ännu jobbigare. Jaja efter en vändning i Södertälje, bilkö i 40 minuter tillbaka till Kungens Kurva så var datorn äntligen min.

Behöver ju inte berätta att det var sjukt långa köer på vägen hem också. Moa och Akino var halvt nöjda när bilen efter 3 timmars extra åkande rullandes in i Eskilstuna igen. Men jag och Henrik var snuskigt nöjda med våra nya Sony Vaio laptops. Jag har en vit .... Henrik en svart.. Usch vilka nördar vi är! :)

Idag blir det mys med våra nya bebisar. Kommer säkert fler inlägg idag. Nu kan jag ju sitta i soffan framför tv:n o blogga :) Henrik tror inte jag någonsin kommer lämna soffan...ja kanske för sängen men då kommer datorn med :)

Kram

2 kommentarer:

  1. Jag säger då det två nya datorer. Blev lite fundersam först med "nya bebisar" tills jag förstod vad som menades!!!!Vilken härlig dag det måste ha varit förutom alla bilköer.
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Förstår att rubriken gjorde dig lite nyfiken :) vi hade en kanon dag!

    SvaraRadera