torsdag 13 augusti 2009

Blogg fran Rom!!!

Hej alla glada
Vi kan inte ha det bättre än det vi har nu! Sitter på vårt hostel o skriver under mina 30 minuters gratis Internet. Tror de andra har börjat få besök av John Blund men jag hänger i som en riktig sann Hardman :0)
Dagen började som sagt riktigt tidigt o färden bar i väg till Skavsta vid 04 i morse. Bilresan gick snabbt i goda vanners sällskap o Sofias, vår underbara chauffòrs, utropande " Vad är det där för djur???" Jag brukar vara blond i mina svar men här fick det faktiskt bli ett " Tror det är kossor" :0) Är inte lätt när man kommer från stan :)

Är det en ko eller en björn? Det är frågan Sofia ;0)

Jessica fick köpa en macka på flyplatsen då hon glömt sina hemma...men hennes glömska fick mig o Sofia att ana något ....:)Dock är det hemligt! Är så glad för dig gumman!
Flyget gick bra men det var inte många av oss som fick sova något.
Trodde det skulle vara varmt i Rom...trodde jag det skulle vara 38 grader????? Nej faktiskt inte ett dugg... Var jag en pöl smält smör häromdagen sa kan ni tänka er idag :)

Sen bar det av ut i Roms gator med mig som guide...Sofia förlåt jag är tydligen rätt duktig på det där med kartor, ledsen att du alltid fått göra allt!!! Tog dock ett tag ibland innan jag hittade rätt men alla följde mig sååå snällt!

Här hade arbetslaget följt sin guide till Spanska trappan!


Andra härliga citatet från ikväll var när underbara Jessica skulle berätta vad en nära vän till henne hade kallat en sjötomt. " Ja men du vet en återvändsgränd pa en sjö" Jag höll pa att dö av skratt. Fòr er som ej förstår..han menade en vik!

Sista citatet från dagen kommer från ingen mindre än moi! Blondinen själv under en het diskussion,
"Vadå kan man inte bli med barn efter klimakteriet???"

Jösses vilken dag! Vilket underbart arbetslag! Saknar de som inte är med! Men har ör himlans kul! Ska nu gå o lägga mig hos de andra o vila inför dagen i morgon..då blir det ännu mer fest! O ännu mer vin o ännu mer skratt!
I love it

"Tror vi har det bästaste arbetslaget!!" Sagt av Blondin Karin 13 augusti 2009!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar